Hatha yoga2024-01-02T22:04:36+00:00

Adem, beweging en concentratie tijdens Hatha yoga
Hatha yoga is gericht op een eenheidservaring. Door adem en beweging te koppelen en je te concentreren hierop gaan lichaam en geest intensief samenwerken en ervaar je jezelf als één geheel.

Vind je eigen balans
We werken in de lessen aan kracht en souplesse, aan inspanning en ontspanning, aan dynamiek en verstilling, aan grenzen verleggen en grenzen respecteren. Alle polariteiten in de mens worden gewekt en in balans gebracht.

Vind je eigen vorm
Niet de prestatie, maar vooral het plezier in bewegen staat centraal. De oefeningen bieden altijd ruimte voor individuele verschillen. Gaandeweg ontwikkel je lichaamssensitiviteit, voel je je energieker en zal je lichamelijke – en geestelijke vitaliteit toenemen.

Yoga bij MindfulnessInMotion is iets voor jou, wanneer:

  • je niet van ‘zweverig gedoe’ houdt, maar je wil leren om te ontspannen;

  • je fysieke beperkingen hebt en graag in beweging wil blijven onder professionele begeleiding;

  • je meer kracht en/of souplesse wil ontwikkelen;

  • je wil werken aan meer energie.

“In de lessen komen de klassieke hatha-asana’s aan bod, maar ook meditatie-oefeningen en meer speelse bewegingsvormen. Elke les wordt afgesloten met een eindontspanning.”

“In de lessen komen de klassieke hatha-asana’s aan bod, maar ook meditatie-oefeningen en meer speelse bewegingsvormen. Elke les wordt afgesloten met een eindontspanning.”

Lesrooster

Maandag 09.00 – 10.30 uur met Mirjam
Dinsdag 18.45 – 20.00 uur met Mirjam
Dinsdag 20.15 – 21.30 uur met Mirjam
Woensdag 09.15 – 10.45 uur met Sabine
Donderdag 18.45 – 20.00 uur met Mirjam en Sabine
Donderdag 20.15 – 21.30 uur met Mirjam en Sabine
Vrijdag (Flexles, bekijk info)

We werken met vaste groepen. Je schrijft je in voor een voorjaars-, zomer- of najaarsabonnement van ongeveer 3 maanden.
Klik hier om de algemene voorwaarden te lezen.

Let op: de flexlessen op vrijdag vallen niet binnen je abonnement.

Praktisch

Duur van abonnementPeriode 1: 8 januari tot en met 4 april 2024
Periode 2: volgt zo snel mogelijk
Aantal lessenPeriode 1: 12 lessen, geen les in de voorjaarsvakantie van 19 tot en met 25 februari 2024
Periode 2: volgt zo snel mogelijk
TarievenProefles: € 10,-
Avondles: € 12
Ochtendles: € 14,-
TrainerSabine Stückmann en Mirjam Toepoel
LocatieBakenbergseweg 72, 6814 MJ Arnhem
ContactSabine: info@mindfulnessinmotion.nl of 06-43020228
Mirjam: info@yogakeppel.nl of 06-17447573

Lesrooster

  • Maandag 09.00 – 10.30 uur met Mirjam

  • Dinsdag 18.45 – 20.00 uur met Mirjam

  • Dinsdag 20.15 – 21.30 uur met Mirjam

  • Woensdag 09.15 – 10.45 uur met Sabine

  • Donderdag 18.45 – 20.00 uur met Mirjam en Sabine

  • Donderdag 20.15 – 21.30 uur met Mirjam en Sabine

  • Vrijdag (Flexles, bekijk info)

We werken met vaste groepen. Je schrijft je in voor een voorjaars-, zomer- of najaarsabonnement van ongeveer 3 maanden.
Klik hier om de algemene voorwaarden te lezen.

Let op: de flexlessen op vrijdag vallen niet binnen je abonnement.

Praktisch

Inschrijven

Wil je eerst een proefles volgen? Geen probleem, mail naar info@mindfulnessinmotion.nl en plan een proefles in.

Meld mij aan voor de nieuwsbrief

Ontdek de kracht van yoga
voor lichaam en geest

Met yoga bereik je een harmonie tussen lichaam en geest. Terwijl lichaam en geest elkaar beïnvloeden, neigt het denken in ons dagelijks leven vaak de overhand te krijgen. Dit kan leiden tot onopgemerkte stress en overprikkeling. Yoga helpt je bewust te worden van spanningen en lichaamssignalen, brengt rust in de geest en ontspant het lichaam. Het richt zich ook op de ontwikkeling van fysieke en mentale kracht en souplesse. Door de samenwerking tussen lichaam en geest ervaar je jezelf weer als één geheel. Je voelt je energieker en veerkrachtiger.

Onze yogalessen bieden een holistische benadering om lichaam en geest in harmonie te brengen. De oefeningen in yoga zijn gericht op:

  • Bewustwording: Leer spanningen en signalen van je lichaam te herkennen.

  • Ontspanning: Breng je geest tot rust en laat je lichaam ontspannen.

  • Kracht en Souplesse: Ontwikkel zowel fysieke als mentale kracht en souplesse.

  • Energie en Veerkracht: Ervaar jezelf als één geheel en voel je energieker en veerkrachtiger.

Elke yoga-oefening concentreert zich op zowel de adem als de beweging, waardoor lichaamsbewustzijn ontstaat. Dit brengt niet alleen ruimere en vrijere ademhaling met zich mee, maar ook rust voor de geest. De essentie van yoga ligt in het verbinden van de ademhaling met de beweging, wat diepere ontspanning mogelijk maakt.

Bij mindfulnessinmotion bieden we yogalessen voor iedereen. De lessen zijn goed afgestemd op de (doel)groepen. We gaan uit van de specifieke behoeften en fysieke mogelijkheden van onze cursisten. De lessen worden verzorgd door ervaren en goed gekwalificeerde yogadocenten, die altijd anticiperen op wat ze in de les tegenkomen.

Veelgestelde vragen

Kan ik yoga doen als ik zwanger ben?2023-11-30T06:14:18+00:00

In het eerste trimester kun je meedoen met de reguliere lessen, mits je je goed voelt en goed naar je lichaam luistert tijdens de les. Omdat je lichaam het hormoon relaxin aanmaakt moet je extra opletten en niet je fysieke grenzen opzoeken. Vertel de docent altijd dat je zwanger bent, zodat deze je alternatieve houdingen kan aanraden. Let op dat je geen diepe twist houdingen beoefent en dat je naar mate je buik groter wordt, deze niet belast. Vermijd buikspier oefeningen. Vanaf het tweede trimester is het aan te raden om over te stappen naar de zwangerschapsyoga lessen.

Moet ik lenig zijn om yoga te doen?2023-11-30T06:13:56+00:00

Nee hoor! De docent helpt je om de houdingen aan te passen aan wat jouw lichaam wel of niet kan. Yoga gaat om de functie, niet om de vorm – de poses zien er bij iedereen anders uit en dat maakt niets uit. Je zult merken dat je na verloopt van tijd meer bewegingsvrijheid en kracht in je lichaam ontwikkelt.

Moet ik voor de les nog ergens op letten?2023-11-30T06:12:35+00:00

Het is aan te raden om niet te kort voor de yogales te eten, net als bij andere bewegingsvormen voelt yoga met een volle buik niet prettig. Eet lichte maaltijden tot 30minuten van te voren en zwaardere maaltijden tot 90 minuten van te voren.

Wat moet ik aantrekken en meenemen naar yoga?2023-11-30T06:12:08+00:00

Trek kleding aan die lekker zit en waarin je je kunt bewegen. Yoga matten zijn aanwezig, maar als je erg gehecht bent aan je eigen mat kun je die gerust meenemen.

Ga naar de bovenkant