Met yoga train je zowel je lichaam als je geest. Lichaam en geest beïnvloeden elkaar. Het denken én het voelen. Het is allebei belangrijk, alleen krijgt het denken in ons dagelijkse leven nogal eens de overhand. Hierdoor merken we niet meer wanneer we gestrest of overprikkeld zijn. In de yoga leer je je bewust te worden van spanningen en andere signalen van het lichaam. De oefeningen brengen je geest tot rust en laten het lichaam ontspannen. Ook is yoga gericht op de ontwikkeling van fysieke – en mentale kracht en souplesse. Door de intensieve samenwerking tussen lichaam en geest ervaar je jezelf weer als één geheel. Je voelt je energieker en veerkrachtiger.

Adem en adembeheersing

In de yoga is het gebruik van de adem en de ademtechniek essentieel. Bij iedere oefening concentreer je je op zowel de adem als de beweging. Er ontstaat hierdoor lichaamsbewustzijn, je gaat ruimer en vrijer ademen én het brengt de geest tot rust. Het dieper ontspannen ontstaat dan vaak vanzelf.

Fysieke en mentale effecten van yoga

Yoga vraagt om liefde en geduld voor jezelf. De fysieke effecten kunnen onder andere zijn: meer ontspanning, stabiliteit en souplesse van spieren en gewrichten. Je ontwikkelt meer spierkracht en ook kan het de slaap verbeteren.  Verder zijn er gunstige mentale effecten. Deze kunnen onder andere zijn: innerlijke rust, vertrouwen, doorzettings- en aanpassingsvermogen, standvastigheid en acceptatie.

Hatha Yoga Volwassenen

Hatha yoga op woensdagochtend, dinsdag- en donderdagavond. Vanaf september 2022 ook op maandagochtend.

Meer informatie

Privéles

Hatha yoga is gericht op een eenheidservaring. Door adem en beweging te koppelen en je te concentreren op lichaam en geest.

Meer informatie

Yin yoga XL

Yin yoga is een verstillende vorm van yoga waarbij we nog meer de tijd om naar binnen te keren en de stilte in onszelf te ervaren.

Meer informatie