Yoga2024-06-18T17:57:59+00:00

Yoga

ontdek de kracht voor lichaam en geest

Yoga
ontdek de kracht voor lichaam en geest

Het dagelijkse leven vraagt vaak veel van ons denken, waardoor we soms de signalen van stress en overprikkeling in ons lichaam negeren. Yoga kan je helpen om die harmonie tussen lichaam en geest te herstellen.

Ontdek welke positieve effecten yoga heeft.

  • Meer ontspanning, stabiliteit en souplesse van spieren en gewrichten.

  • Het bevordert de ontwikkeling van spierkracht.

  • Het kan je slaap verbeteren.

  • Gunstige mentale effecten omvatten innerlijke rust, vertrouwen, doorzettings- en aanpassingsvermogen, standvastigheid en acceptatie.

Yogalessen

Hatha yoga

Hatha yoga op maandag- en woensdagochtend, dinsdag- en donderdagavond.

Hatha yoga – zomerlessen

Van 8 tot en met 26 juli 2024 bieden we een zomerprogramma met yogalessen aan.

Yin yoga

Yin yoga is een verstillende vorm van yoga waarbij we nog meer de tijd om naar binnen te keren en de stilte in onszelf te ervaren.

“Zodra ik op de yogamat stap merk ik dat ik tot rust kom. Het is een vorm van zelfzorg. Ook als ik me niet zo goed voel.”

Privéles Hatha yoga

Privéles Hatha yoga

Bij MindfulnessInMotion kun je naast groepslessen ook kiezen voor privé-yogalessen. Deze lessen zijn volledig afgestemd op jouw behoeften. Of je nu hulp wilt bij het ontwikkelen van een yoga ‘practice’ om zelf thuis te doen, specifieke lichamelijke klachten hebt, last hebt van stress en burn-out, of meer wilt leren over yoga-onderwerpen – privélessen bieden persoonlijke aandacht. Het is vaak aan te raden privélessen in een serie te boeken, zodat je samen met je docent doelen kunt stellen en eraan kunt werken.

Veelgestelde vragen

Kan ik yoga doen als ik zwanger ben?2023-11-30T06:14:18+00:00

In het eerste trimester kun je meedoen met de reguliere lessen, mits je je goed voelt en goed naar je lichaam luistert tijdens de les. Omdat je lichaam het hormoon relaxin aanmaakt moet je extra opletten en niet je fysieke grenzen opzoeken. Vertel de docent altijd dat je zwanger bent, zodat deze je alternatieve houdingen kan aanraden. Let op dat je geen diepe twist houdingen beoefent en dat je naar mate je buik groter wordt, deze niet belast. Vermijd buikspier oefeningen. Vanaf het tweede trimester is het aan te raden om over te stappen naar de zwangerschapsyoga lessen.

Moet ik lenig zijn om yoga te doen?2023-11-30T06:13:56+00:00

Nee hoor! De docent helpt je om de houdingen aan te passen aan wat jouw lichaam wel of niet kan. Yoga gaat om de functie, niet om de vorm – de poses zien er bij iedereen anders uit en dat maakt niets uit. Je zult merken dat je na verloopt van tijd meer bewegingsvrijheid en kracht in je lichaam ontwikkelt.

Moet ik voor de les nog ergens op letten?2023-11-30T06:12:35+00:00

Het is aan te raden om niet te kort voor de yogales te eten, net als bij andere bewegingsvormen voelt yoga met een volle buik niet prettig. Eet lichte maaltijden tot 30minuten van te voren en zwaardere maaltijden tot 90 minuten van te voren.

Wat moet ik aantrekken en meenemen naar yoga?2023-11-30T06:12:08+00:00

Trek kleding aan die lekker zit en waarin je je kunt bewegen. Yoga matten zijn aanwezig, maar als je erg gehecht bent aan je eigen mat kun je die gerust meenemen.

Ontdek de kracht van yoga
voor lichaam en geest

Met yoga bereik je een harmonie tussen lichaam en geest. Terwijl lichaam en geest elkaar beïnvloeden, neigt het denken in ons dagelijks leven vaak de overhand te krijgen. Dit kan leiden tot onopgemerkte stress en overprikkeling. Yoga helpt je bewust te worden van spanningen en lichaamssignalen, brengt rust in de geest en ontspant het lichaam. Het richt zich ook op de ontwikkeling van fysieke en mentale kracht en souplesse. Door de samenwerking tussen lichaam en geest ervaar je jezelf weer als één geheel. Je voelt je energieker en veerkrachtiger.

Onze yogalessen bieden een holistische benadering om lichaam en geest in harmonie te brengen. De oefeningen in yoga zijn gericht op:

  • Bewustwording: Leer spanningen en signalen van je lichaam te herkennen.

  • Ontspanning: Breng je geest tot rust en laat je lichaam ontspannen.

  • Kracht en Souplesse: Ontwikkel zowel fysieke als mentale kracht en souplesse.

  • Energie en Veerkracht: Ervaar jezelf als één geheel en voel je energieker en veerkrachtiger.

Elke yoga-oefening concentreert zich op zowel de adem als de beweging, waardoor lichaamsbewustzijn ontstaat. Dit brengt niet alleen ruimere en vrijere ademhaling met zich mee, maar ook rust voor de geest. De essentie van yoga ligt in het verbinden van de ademhaling met de beweging, wat diepere ontspanning mogelijk maakt.

Bij mindfulnessinmotion bieden we yogalessen voor iedereen. De lessen zijn goed afgestemd op de (doel)groepen. We gaan uit van de specifieke behoeften en fysieke mogelijkheden van onze cursisten. De lessen worden verzorgd door ervaren en goed gekwalificeerde yogadocenten, die altijd anticiperen op wat ze in de les tegenkomen.

Ga naar de bovenkant