“Er is een leven vóór mindfulness en een leven mét mindfulness.”

Carolien Aarnink

Bijna 25 jaar heb ik als leerkracht gewerkt in het Basisonderwijs. Ik heb in die tijd veel last gehad van werkdruk en stress, met een burn-out tot gevolg. Dat was het moment dat ik kennis maakte met mindfulness. En dat heeft mijn leven behoorlijk veranderd. Ik heb geleerd bewuster te leven, rust te vinden in de hectiek van alledag, me minder zorgen te maken over de toekomst, en meer te genieten van het moment. Niet alleen in mijn werk, maar ook in mijn gezin met vier dochters heeft het tot meer rust, aandacht en ontspanning geleid.

Ik heb gemerkt dat als je eenmaal in aanraking gekomen bent met mindfulness, het je niet meer loslaat. Er is voor mij een leven vóór mindfulness en een leven mét mindfulness.
Om dit ook met anderen te kunnen delen heb ik de tweejarige postacademische opleiding tot mindfulnesstrainer gevolgd aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Daarnaast heb ik de opleiding tot kinder- en jongerentrainer aan de Academie voor Mindful Teaching (AMT) en de opleiding ‘Mindfulness bij kinderen met AD(H)D en ASS en hun ouders’ aan de Universiteit van Amsterdam afgerond.

Naast basistrainingen mindfulness geef ik vervolgtrainingen, waaronder de compassietraining aan volwassenen. Aan kinderen en jongeren geef ik ‘Aandachttraining’ in kleine groepen, en op scholen. Ook verzorg ik stressreductietrainingen voor leerkrachten.

Sinds januari 2016 geef ik in het kader van wetenschappelijk onderzoek mindfulnesstraining aan kinderen en jongeren met AD(H)D (8-16 jaar) en aan hun ouders (mindful parenting). Uit eerder kleinschalig onderzoek is gebleken dat mindfulness een veelbelovende behandeling kan zijn voor gezinnen met een kind met AD(H)D.

Ik ben als categorie 1 trainer aangesloten bij de VMBN (Vereniging Mindfulness Based trainers in Nederland en Vlaanderen), bij de Vereniging Voor Mindfulness (VVM) en als kinder- en jongerentrainer bij de AMT (Academie voor Mindful Teaching).

Carolien Aarnink

Bijna 25 jaar heb ik als leerkracht gewerkt in het Basisonderwijs. Ik heb in die tijd veel last gehad van werkdruk en stress, met een burn-out tot gevolg. Dat was het moment dat ik kennis maakte met mindfulness. En dat heeft mijn leven behoorlijk veranderd. Ik heb geleerd bewuster te leven, rust te vinden in de hectiek van alledag, me minder zorgen te maken over de toekomst, en meer te genieten van het moment. Niet alleen in mijn werk, maar ook in mijn gezin met vier dochters heeft het tot meer rust, aandacht en ontspanning geleid.

Ik heb gemerkt dat als je eenmaal in aanraking gekomen bent met mindfulness, het je niet meer loslaat. Er is voor mij een leven vóór mindfulness en een leven mét mindfulness.
Om dit ook met anderen te kunnen delen heb ik de tweejarige postacademische opleiding tot mindfulnesstrainer gevolgd aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Daarnaast heb ik de opleiding tot kinder- en jongerentrainer aan de Academie voor Mindful Teaching (AMT) en de opleiding ‘Mindfulness bij kinderen met AD(H)D en ASS en hun ouders’ aan de Universiteit van Amsterdam afgerond.

Naast basistrainingen mindfulness geef ik vervolgtrainingen, waaronder de compassietraining aan volwassenen. Aan kinderen en jongeren geef ik ‘Aandachttraining’ in kleine groepen, en op scholen. Ook verzorg ik stressreductietrainingen voor leerkrachten.

Sinds januari 2016 geef ik in het kader van wetenschappelijk onderzoek mindfulnesstraining aan kinderen en jongeren met AD(H)D (8-16 jaar) en aan hun ouders (mindful parenting). Uit eerder kleinschalig onderzoek is gebleken dat mindfulness een veelbelovende behandeling kan zijn voor gezinnen met een kind met AD(H)D.

Ik ben als categorie 1 trainer aangesloten bij de VMBN (Vereniging Mindfulness Based trainers in Nederland en Vlaanderen), bij de Vereniging Voor Mindfulness (VVM) en als kinder- en jongerentrainer bij de AMT (Academie voor Mindful Teaching).