Heb je soms last van stress of gepieker?

Vind je het moeilijk om je aandacht bij taken te houden?

Heb je weinig zelfvertrouwen?

Vind je het lastig om met emoties (angst, boosheid, verdriet) om te gaan?

Wil je leren je meer te ontspannen en beter te slapen?

Dan kan mindfulness je helpen!

Jongeren leven in een complexe maatschappij. Het leven gaat snel, er zijn veel prikkels en onrust en jongeren kunnen het gevoel dat ze voortdurend on-line horen te zijn. Ze moeten veel, van zichzelf, van ouders, van school, van de maatschappij. Ook jongeren kunnen de lat erg hoog leggen, last hebben van piekeren en weinig zelfvertrouwen hebben. Veel jongeren hebben moeite zich te concentreren. Dit alles kan leiden tot slecht slapen en moeilijk kunnen ontspannen.

In de Mindfulnesstraining en bij yoga leren jongeren zich bewuster te worden van wat zij voelen in hun lichaam, hun emoties en gedachten. Zij worden zich beter en sneller bewust van hun eigen stress, afleidbaarheid, boosheid, impulsen enz. En leren hier adequater op te reageren. Door meditatie en yoga steeds meer toe te passen in hun dagelijks leven, helpt dit de jongeren beter te ontspannen en aandachtiger te zijn.

De Mindfulnesstrainingen voor jongeren is gericht op kinderen tussen 13-16 jaar, die soms last hebben van stress, snel afgeleid zijn, zich moeilijk kunnen concentreren, spanning ervaren of moeite hebben met nieuwe situaties.

Mindfulness helpt hen technieken aan te leren waardoor ze zich bewuster worden van stress, zich beter kunnen ontspannen en minder snel impulsief reageren.

Wat is mindfulness?

Je kent het wel: je bent constant druk met school, huiswerk, je telefoon, sociale media… En eigenlijk krijg je te weinig rust. Mindfulness is een praktische manier om met die innerlijke onrust om te (leren) gaan. Je leert stress en je reactie hierop te herkennen, en je ontdekt hoe je met aandachtsoefeningen terug kan komen in het nu. Het helpt je concentratie te verbeteren, stressklachten te verminderen en je zelfvertrouwen te vergroten.

Wat kan mindfulness voor mij doen?

Er zijn veel redenen waarom kinderen de mindfulnesstraining volgen. Bijvoorbeeld:

  • Moeite met concentreren
  • Weinig zelfvertrouwen
  • Last van angst of somberheid
  • Veel piekeren, bijvoorbeeld over school of je contact met anderen

Maar ook als je geen specifieke reden hebt, en gewoon wil leren wat beter te ontspannen, ben je van harte welkom!

Wat houdt de mindfulnesstraining in?

We komen acht keer bij elkaar in een klein groepje. Daarnaast ga je thuis aan de slag met een werkboek en audio-oefeningen. Het is belangrijk dat je hier tijd voor maakt! Voorafgaand aan de training is er een kennismakingsgesprek met jou en/of je ouders, waarin je de trainer ontmoet en kunt bespreken wat je uit de training wil halen.

Naast de bijeenkomsten krijg je oefeningen om dagelijks thuis te doen. Je ouders worden ook betrokken bij de training. Ze krijgen wekelijks informatie en tips om je te begeleiden bij de oefeningen.

Praktische informatie

De training bestaat uit acht lessen en opdrachten voor thuis.

Prijs
€ 250,-

Dit is inclusief:

  • Kennismakingsgesprek samen met je ouders
  • Werkboek en audio-oefeningen
  • Wekelijkse mail met tips voor je ouders

Locatie
Gulden Hart | Bakenbergseweg 72 | 6814 MJ Arnhem-Noord

Lestijden

Woensdagmiddag | 17.45 uur – 18.45 uur
Trainer Carolien Aarnink

Start training:
woensdag 16 september 2020 van 17.45-18.45

Data training:
16, 23 en 30 september, 
7, 14 en 18 oktober,
11 en 18 november 2020

Neem voor meer informatie contact op met:
Carolien Aarnink
carolien.aarnink@planet.nl, 06-30111290